در حال هوای تولد مولای متقیان حضرت علی علیه السلام وبزرگداشت مقام پدر،نماز عبادی سیاسی جمعه نوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نوشهر ما:
خطبه اول جمعه این هفته طبق روال گذشته به تفسیر رساله حقوق امام سجاد در مورد حقوق همسایگان پرداخته شد،
حجت‌الاسلام مشایخ ضمن اشاره به زندگی امام راحل در فرانسه به مراوده و حسن همجواری و معظم اله اشاره و سرکشی به همسایه مسیحی ، حسن همجواری را موجب روشن شدن معارف انسانی دین مبین اسلام در بلاد غرب دانست،
وی قانون مداری و احترام به حقوق مختلف همسایگان را از دیگر موارد قوام جامعه وزندگی مسالمت آمیز دانست،
خطیب جمعه نوشهر، با اشاره به آغاز ایام اعتکاف ، این ایام را از شعائر اسلامی و موجب استحکام تقوای درونی و تقویت تشکل مسلمین در مقابل دشمنان مطرح کرد،
ایشان در ادامه خطبه دوم به حماسه مردم آمل در بهمن سال شصت اشاره کرد و افزود دشمن بعد از ناامیدی از ترورهای تابستان سال شصت برای بدست آوردن پیروزی به شهر کوچک آمل امید بست که با مقاومت مردم ولایت مدار و مومن غائله شهر امل جمع شد و پایان پذیرفت و امام در وصیت نامه الهی سیاسی خود از مردم امل تشکر کردند.
وی افزود: دشمن علی رغم شکست در مقابل نظام اسلامی در پی فاصله انداختن بین نظام و مردم است و با تحریم و فشار اقتصادی، تهاجم فرهنگی در پی اختلاف افکنی در بین مرد است تا از شکوفایی و الگو دهی نطام اسلامی در دنیا جلو گیری کند.
مشایخ همه دشمنی های استکبار جهانی را نشانه دست آوردهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد همه این دشمنی ها نشانه عزت و اقتدار نظام اسلامی در استکبار ستیزی میباشد.
ایشان به بیانه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره و ادامه دادند که از جمله ارزش ها و شعارهای انقلاب اسلامی که تاریخ مصرف ندارد آزادی. استقلال، اخلاق و عدالت اجتماعی میباشد.
خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه نوشهر به شرکت در انتخابات پیشرو برای تحکیم بخشی نطام اسلامی اشاره و توصیه به مشارکت شکوهمند را از وظایف همه مردم و تریبون‌ها دانستند.
ایشان همه فتنه ها را برای جدا کردن توده مردم از نظام و انقلاب دانست و افزود به حول قوه الهی امسال هم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته پیروزی انقلاب را جشن میگیریم.
مشایخ در بند آخر خطبه های جمعه با توجه به ارائه بودجه سال آینده در مجلس به نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار ،مثل بخش کجور در تصویب بودجه تاکید کرد .
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای صحیح روند خصوصی سازی و حذف ارز ترجیحی اصلاح ساختار اقتصادی در راستای عدالت و حمایت از اقشار ضعیف جامعه شکل بگیرد.

  • نویسنده : محمدرضا سلطانی
  • منبع خبر : محمدرضا سلطانی