جشنواره جهادگران علم‌ وفناور با موضوعات  ایده ها وطرح های فناورانه و نوآورانه در حوزه فنی مهندسی علوم پزشکی علوم پایه ومکانیک علوم انسانی دفاعی صنایع دستی  برگزار شد.
جشنواره جهادگران علم‌ وفناور با موضوعات  ایده ها وطرح های فناورانه و نوآورانه در حوزه فنی مهندسی علوم پزشکی علوم پایه ومکانیک علوم انسانی دفاعی صنایع دستی  برگزار شد.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره نوشهر گفت: علم و پژوهش، قدرت و استقلال افرین  است و کشوری که دارای علم و پژوهش نباشد نمی تواند به آن استقلال لازم برسد و همواره وابسته است.

به گزارش نوشهر ما، امیردریادار آریا شفقت رودسری در جشنواره جهادگران علم وفناوری که در سالن شهید باهنر نوشهر برگزارشد، با اشاره به نقش مهم علم و پژوهش در جامعه اظهار کرد: کار و سرمایه در پیشرفت و توسعه یک جامعه ارزش خود را از دست داده است و دانش فناوری و پژوهش است که نقش خود را در توسعه ایفا می کند.

وی از علم و پژوهش به عنوان عاملی برای قدرت آفرینی  و استقلال افرینی یاد کرد و گفت: کشوری که دارای علم و پژوهش نباشد نمی تواند به آن استقلال لازم برسد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با تاکید بر اینکه سیاست استکباری جهان در گذشته و حال این بوده است که کشورها را به حالت بی تعادلی برگشت ناپذیر برساند، بیان کرد: تنها علم و دانش است که می تواند این آسیب ها را از ملتها دور کند.

امیر شفقت با بیان اینکه در صورتی که به سلاح علم، دانش و پژوهش مسلح نباشیم و نیازمند سایر کشورها باشیم  در شرایط بحرانی دست ما را خالی خواهند گذاشت، گفت: در حوزه دفاعی، پزشکی و سایر حوزه ها بی نهایت رشد کرده ایم اما هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و نیاز است همه سازمانها و مسئولین دست به دست هم دهند تا به نوک قله برسیم.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از جوانان ما نمی دانند که ۹۰درصد پزشکان در گذشته در این منطقه هندی و پاکستانی بودند اما امروز از ۵۳ کشور توریست سلامت داریم، تاکید کرد: در گذشته در حوزه دفاعی برای کوچکترین تعمیرات شناورها و هواپیماها در برخی پایگاهها خط قرمز کشیده بودند که ایرانی مجاز نیست از این خطوط عبور کند و به سمت یگان های تاسیساتی و پروازی برود و سرپرستان اصلی از مستشاران خارجی بودند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره نوشهر خاطر نشان کرد: امروز ایران منطقه ای به برکت علم و دانش شما در این کشور در حال تبدیل به ایران جهانی است و در این شهرستان که بزرگترین دانشگاه دریایی ایران و غرب آسیا  وجود دارد، فارغ التحصیلان همین دانشگاه دست به اقدامی زدند و شناوری را با همکاری شرکتهای دانش بنیان ساختند و در معرض آزمایش بزرگ قرار دادند که افتخاری برای ایران شده است.

امیر دریادار شفت در تکمیل سخنان خود گفت: ماموریت ۸۶ تنها و بدون حمایت سایر کشورها  انجام شد که از عهده یک کشور ابرقدرت ساخته بود.

وی متذکر شد: امروز جزو معدود کشورها هستیم که با شناور تمام ایرانی دنا دور کره زمین را بدون وابستگی به هیچ کشوری دریانوردی کردیم و برای این ماموریت نیازمند علم و دانش بودیم و اساتید ما نرم افزاری را در هواشناسی طراحی کردند که سایر کشورها به ما نمی دادند که به صورت ایمن از این مسیر عبور کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی با تاکید براینکه امروز ایران اسلامی نیازمند همدلی، تلاش و پشتکار بیشتر است، یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید رهبر انقلاب بر علم و پژوهش است.

در ادامه رستم زرودی فرماندار نوشهربا اشاره  به شعارهفته بسیج ، بسیج امید ملت ایران است، گفت : بسیج در همه حوزه ها امید افرینی می کند.

وی افزود:اعتقاد ‌داریم‌ بسیج‌ یک فرهنگ‌ ویک ‌اندیشه است که هم درایران عزیز وهم در جهان تفکر بسیجی ساری وجاری است.

وی گفت: یکی از حوزه هایی که بسیج نقش افرینی می کند حوزه جهادگران علم ‌وفناوری است  و در جبهه مقاومت دیدیم که شاگردان سردار  سلیمانی با نگاه و تفکر بسیجی نقش افرینی کردند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه جریان سازی علمی باید  از سطوح پایین برنامه ریزی شود، ادامه داد: جریان سازی مهمترین هدف علم ‌وفناوری است ونشان دادن دستاوردها  وبازدید میدانی از دستاوردها در ذهن ها  بیشتر ماندگار خواهد شد.

 

  • نویسنده : سپیده پورشعبان