وداع با پیکر شهید گمنام در نوشهر
وداع با پیکر شهید گمنام در نوشهر
امام جمعه موقت نوشهر و استاد حوزه گفت: حجاب یک مسئله شخصی نیست بلکه برای حضور زنان در اجتماع است وگرنه در خانه شخصی که نیاز به حجاب نیست.

حجت الاسلام عبدالغفار آل  حبیب  در مراسم وداع با شهید گمنام که در مسجد جامع و با حضور مسئولان و مردم خداجو و انقلابی نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه این شهدا آنقدر مقامشان بلا بوده است که  در معامله با خدا  حتی یک تشییع پیکر هم نداشتند، اظهار کرد:درعملیات  مسلم بن عقیل کسانی که شهید شدند از آنها تنها یک نشانه آوردند.

وی با تاکید بر اینکه دین پیامبر و امام علی و زهرا پیامبر ماندگار است و راه امام حسین پایدار است، افزود: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و باید حواسمان جمع باشد.

وی با بیان اینکه  دشمن در کمین است و ما را رها نکرده است، تصریح کرد:حتی شما در خواب هستید دشمن  به فکر فتنه است وآنچه که سالهاست رهبرانقلاب  در مورد آن حال هشدارهستند اینکه  دشمن می خواهد ما را از دین ناب مان برگرداند

امام جمعه موقت نوشهرهدف  دشمن را از دشمنی ریشه کنی دین اسلام اعلام کرد و گفت: اینکه شعار زن زندگی آزادی را جا می اندازد و موشک و انرژی هسته ای را عنوان می کند بهانه ای بیش نیست و آنچه تمام معادلات دشمن را بهم ریخته دین ناب است و همان باعث نقش بر آب شدن همه نقشه های دشمن شده است.

حجت الاسلام آل حبیب با بیان اینکه  ایران اسلامی با قدرت موشک می سازد، یادآور شد: این عظمت به خاطر دین مبین اسلام است بنابراین  باید سعی کنیم از ارزش‌ها دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام بارها هشدار داد که دشمن برای ۳۰ ساله آینده نقشه کشیده است، تصریح کرد: دو فتنه دشمن تجمل گرایی و نفوذ بوده است که به تدریج در کشور و در دل همه پیشروی کرد و دیگر جنگ سخت راه نینداخت بلکه همان را بر علیه خودمان استفاده کرد

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در فتنه اخیر دشمن  شعار دینی  زن زندگی آزادی را جا انداخت، خاطر نشان کرد: یک عده از این شعار ذوق زده شدند در حالیکه  ۹۵ درصد دختران ما که اقدام به بی حجابی کردند از روی ناآگاهی انجام دادند.:

حجت الاسلام آل حبیب با ابراز گلایه از مسئولانی که در این خصوص و در حوزه فرهنگی کاری نکردند،گفت:در مقابل این شهدا چه باید گفت  اینکه بگوییم پای شما ایستاده ایم؟؟؟

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز درد بی درمان به جان ما مسئولین افتاده است و از کف خیابان غافل شدیم و تنها از خودمان عکس گرفتیم، بیان کرد: اگر به عکس گرفتن من و شما بود که این انقلاب تاحالا از بین رفته بود.

امام جمعه موقت نوشهر با بیان اینکه دشمن به فکر درآوردن حجاب و عفاف از زن ایرانی است، افزود: حجاب یک مسئله شخصی نیست بلکه حجاب برای حضور زن در اجتماع است وگرنه در خانه که نیازبه داشتن حجاب نیست.

حجت الاسلام آل حبیب با تاکید بر اینکه زن باید در جامعه حضور داشته باشد کمااینکه  در دانشگاهها و خیلی جاها زنان عفیفه و موفقی داریم ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید دست کسانی باشند که اهل فن باشند اما متاسفانه مجلس انرا به کسانی دادند که برخی از آنها خودشان نماز هم نمی خوانند و اگاهی لازم ندارند.

وی با ابراز گلایه از عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در هدایت دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها خصوصا در مهد کودک ها ، گفت:  امضا شدن سند ۲۰۳۰ توسط مسئولین ما بلای بزرگی را سر مدارس آورده است .

این مسئول با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر بدون وزیر است و علت آن هزینه بر تلقی کردن این وزارتخانه است، افزود: این وزارت خانه سرمایه ما است

حجت الاسلام آل حبیب دادن مجوزهای فراوان به غیر انتفاعی ها را یکی دیگر از معضلات جامعه عنوان کرد و گفت: این مجوزها اغلب به کسانی داده شد که  خودشان الفبای دین را نمی دانند و مهد کودک ها هم که رها شده است.

وی با بیان اینکه دشمن هر لحظه برای ما نقشه دارد، متذکر شد: ما هر جا هستیم مسئولیم و در هر موقعیتی که هستیم  باید جهاد تبیین انجام دهیم.

گفتنی است شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به شهادت رسید.

  • نویسنده : سپیده پورشعبان