کلنگ مجتمع فرهنگی تجاری امامزاده محمد ع نوشهر به زمین زده شد
کلنگ مجتمع فرهنگی تجاری امامزاده محمد ع نوشهر به زمین زده شد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با توجه به محدودیت های اعتبارات دولتی و پایین آمدن سطح در آمدی موقوفات، یکی از راهبردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه گذاری به عبارتی مولد سازی و پیمودن در مسیر اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با توجه به محدودیت های اعتبارات دولتی و پایین آمدن سطح در آمدی موقوفات، یکی از راهبردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه گذاری به عبارتی مولد سازی و پیمودن در مسیر اقتص ادی مبتنی بر دانش بنیان است.

به گزارش نوشهر ما، حجت الاسلام ابراهیم حیدری در آیین ساخت مجتمع فرهنگی تجاری  امامزاده محمد (ع) در روستای تازه آباد نوشهر، با بیان اینکه این امامزاده جزو امامزاده های شاخص استان است، اظهار کرد:متاسفانه سال ها از زمان بازسازی و مرمت آن سپری شده و هرچند حمایت های برخی از خیران برای ساخت این مجموعه مذهبی جای تقدیر دارد اما اکنون با اعتبارات موجود حتی در پرداخت حقوق خادمان این مکان مقدس مشکل داریم و امید است با اجرای کامل این طرح این نگرانی ها رفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت های اعتبارات دولتی و پایین آمدن سطح در آمدی موقوفات نمی توان طرح های نیمه تمام این نهاد مقدس نظام جمهوری اسلامی را به سرانجام رساند، افزود: یکی از راهبردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه گذاری به عبارتی مولد سازی و پیمودن در مسیر اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۷ طرح موقفه در حال اجرا در این استان وجود دارد که متاسفانه به علت محدودیت های اعتباری و کاهش درآمد موفق به سرانجام این طرح های نیمه تمام نشده ایم و باید گفت  برخی از آن ها بیست سال از آغاز اجرای آن گذشته است.

رشید رضاپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت  نیزگفت : امروز یکی از دغدغه های این نهاد انقلابی با داشتن ۴۹۵ مسجد، ۹۶ امامزاده، ۴۹۹ موقفه و بیش از سه هزار رقبه کمبود نیروی انسانی، اعتبار و تجهیزات است که نیاز است مسئولان به این موضوع توجه کنند.

وی افزود : تعداد زیادی از بناهای مذهبی از جمله مساجد و امامزاده ها در آستانه تخریب و برای مرمت و بازسازی این مکان ها نیاز به اعتبارات قابل توجه است درحالی اعتباری که از محل تملک و دارایی شهرستان برای این بخش داده می شود حدود ۲ میلیارد ریال است که حدود ۵۰۰ میلیون ریال آن جذب شده است.

وی ابراز امیدوار کرد با تغییر رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش مولد سازی و سمت و سوی اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان این نارسایی ها و مشکلات رفع شود.

رضاپور تصریح کرد: مجتمع فرهنگی تجاری امامزاده محمد ع نوشهر  در قالب ۲۷ باب واحد تجاری با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل در آمدهای موقوفات در زمینی به مساحت حدود ۵۳۰ متر در ۲ مرحله به مدت یک سال قرار است احداث شود.

  • نویسنده : سپیده پورشعبان