افتتاح مسکن محرومیت زدایی در روستای نیرنگ
افتتاح مسکن محرومیت زدایی در روستای نیرنگ
فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: آنچه امروز توسط ارگانها و دستگاه‌ها در جهت محرومیت زدایی در کشور انجام می شود نوعی جهاد عملی است.

سردار سیاوش مسلمی در آئین افتتاح چهار واحد مسکونی محرومیت زدایی در روستای نیرنگ نوشهر، ضمن تقدیر از بهزیستی و کمیته امداد بابت فراهم نمودن زمینه یک کار خیر برای سپاه در ساخت مسکن محرومین گفت: آنچه امروز در حوزه محرومیت زدایی و ساخت مسکن مددجویی چه در کمیته امداد و چه بهزیستی انجام می شود یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که برای کمک به نیازمندان عمل شود تا نیازهای اساسی آنان برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت حدود هزار و ۷۰۰ مسکن مددجویی دراستان مازندران در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تفاهم نامه با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی بدست گرفتیم، افزود: تا امروز ۷۰۰ واحد مسکونی به نتیجه رسیده است و بدست نیازمندان رسید.
وی اظهار کرد: مجمع خیرین یکی از عناصر تاثیر گذار در همه این پروژه بوده اند که به واسطه داشتن جایگاه اجتماعی بالا به ما کمک بسیاری انجام دادند تا بتوانیم کسری اعتبارات را از این محل تامین کنیم.
فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: یکی از کارهای با ارزشی که با هم افزایی همه دستگاه‌ها و ارگانها انجام می شود یک جهادی عملی است زیرا دشمن امروز با همه ابزار رسانه ای قوی و مدرن خود دنبال ایجاد و گسترش ناامیدی در بین مردم است از سوی دیگر سپاه و سایر دستگاه‌ها به دنبال تزریق و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند.
سردار مسلمی در تکمیل سخنان خود گفت: آنچه دشمن انجام یک سری عملیات روانی در کشور هست ما به دنبال خنثی سازی آن هستیم و این یک نوع جهاد محسوب می شود.
در ادامه سرهنگ مهرداد ابراهیم پور فرمانده سپاه ناحیه نوشهر ، با بیان اينکه ارائه خدمات اجتماعی از جمله ماموریت های سپاه است، اظهار کرد: در حوزه مسکن ۱۲ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۱ به افراد واجد شرایط واگذار شد.
وی افزود: از این تعداد هشت واحد مربوط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و چهار واحد نیز مربوط به بهزیستی بوده است.
وی از افتتاح چهار واحد مددجو در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با این چهار واحد که به بهره برداری رسید تعداد ۱۲ واحد برای امسال تکمیل شد.
فرمانده سپاه نوشهر تصریح کرد: در مجموع سه میلیارد و هشت میلیون تومان هزینه ساخت این ۱۲ واحد است و از مجموع چهار واحد با هزینه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز دو واحد مربوط به کمیته امداد و دو واحد هم مربوط به بهزیستی است.
به گزارش ایسنا، با حضور فرمانده سپاه کربلا مازندران یک واحد مسکونی برای خانواده تک معلول تحت پوشش بهزیستی به صورت پایلوت در روستای نیرنگ به بهره برداری رسید. این واحد در ۶۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان احداث شد.

  • نویسنده : سپیده پورشعبان