ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بندر فریدونکنار برای تخلیه و بارگیری کالاها
ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بندر فریدونکنار برای تخلیه و بارگیری کالاها
رئیس کل دادگستری استان مازندران بر ضرورت بهره گیری از توانمندی ها و امکانات بندر فریدونکنار برای رونق تخلیه و بارگیری کالا در آن تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران،حجت الاسلام محمد صادق اکبری درحاشیه بازدید از بندر فریدونکنار که با همراهی  مدیرکل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات استان صورت گرفت،به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازدید‌های مستمر و هدفمند از بنادر، گمرکات و انبار‌های کالا‌های وارداتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی برای تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بندر فریدونکنار وجود دارد و می تواند کمکی برای دو بندر نوشهر و امیرآباد باشد.

   رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: مسئولان مرتبط باید موانع تخلیه و انتقال کالا‌های وارد شده که عمدتا نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی است را برطرف کنند تا بموقع و قبل از فاسد شدن،به بازار عرضه شوند و سرمایه ملی و کالا‌های اساسی در این مسیر فاسد و به هدر نرود.

   وی افزود: مسئولان بندر در بازدید از اسکله ها، سیلو‌ها و انبار‌های کالا‌های وارداتی به برخی مشکلاتی که وجود دارد اشاره کردند و امیدواریم دیگر مسئولان مرتبط اعم از استاندارد، جهادکشاورزی، دامپزشکی و سازمان جمع آوری اموال تملیکی به کمک بنادر و گمرکات بشتابند و کالا‌ها را دراسرع وقت تعیین تکلیف کنند.

   بر اساس این گزارش،محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در جریان این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا، طرح های توسعه ای در دست اقدام ،چالش ها و مشکلات فراروی توسعه بندر فریدونکنار ارائه کرد و خواستار مساعدت و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های ذیربط برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های تجاری و ترخیص بموقع کالا‌های اساسی از این بندر شد.

      گفتنی است که ساخت بندر فریدونکنار در سال ۱۳۶۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با اصلاحاتی در طرح از سال ۱۳۷۴ آغاز و در سال ۱۳۸۱ ساخت اسکله‌ها، موج شکن‌ها و حوضچه آن به اتمام رسید و در دی ماه ۱۳۸۵ پس از بازدید رئیس جمهور از استان، شناسایی بندر فریدونکنار به عنوان مرز مجاز دریایی مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۸۶ با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با اعمال حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی واگذار شد.