مساجد نوشهر مهیای میزبانی ماه خدا می‌شوند
مساجد نوشهر مهیای میزبانی ماه خدا می‌شوند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار نوشهر گفت: برنامه ریزی برگزاری مراسمات معنوی ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه با رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شود.

به گزارش بلاغ، رمضان کریمی در جلسه هماهنگی ستاد استقبال از ماه مهمانی خدا که با حضور بخشدار مرکزی ، روسا و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بهداشت و درمان ، صمت ، اتاق اصناف و نمایندگان دفتر امام جمعه ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، اوقاف و امور خیریه در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: ادارات اماکن انتظامی ، صمت و اتاق اصناف ، شبکه بهداشت و درمان و گردشگری نسبت به صدور مجوز فعالیت واحد های پذیرایی بین راهی و درون شهری که شرایط ارائه خدمات به مسافرین را دارند ، به قید فوریت تعیین تکلیف و نتیجه را به فرمانداری و ادارات ذی ربط اعلام کنند.

کریمی تصریح کرد: برنامه ریزی برگزاری مراسمات معنوی ماه مبارک در مساجد و بقاء متبرکه با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی انجام شود و برگزاری مراسم درسایر فضاهای مسقف و سالن های ورزشی صرفا با صدور مجوز از طریق ادارات تبلیغات اسلامی با اخذ نظر از دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

این مسئول ادامه داد: هرگونه پذیرایی و افطار دهی در جریان برگزاری مراسمات شب های ماه مبارک رمضان در مساجد ، بقاء متبرکه و اماکن مسقف ممنوع است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نوشهر بیان کرد: رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم حداکثر به مدت یک و نیم ساعت برای شب های عادی ماه مبارک رمضان و سقف دو ساعت برای شب های لیالی قدردر مساجد و بقاء متبرکه است و ضرورت استفاده از ماسک بصورت مستمر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم های مزبور نیز الزامی است.

کرمی در پایان گفت : اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال جام رمضان ضمن اخذ مجوزات لازم از مبادی ذی ربط ، نسبت به اتخاذ پیوست فرهنگی مسابقات مزبور اقدام لازم را انجام دهند.

در ادامه پس از ارائه پیشنهادات و راهکاههای مناسب و جمع بندی موارد اعلام شد.

انتهای پیام/