نسبت به اجرایی نشدن برخی از طرح های مصوب شهری انتقاد کرد
نسبت به اجرایی نشدن برخی از طرح های مصوب شهری انتقاد کرد

جلسه توسعه شهری شهر نوشهر به ریاست سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر و با حضور سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر، خزایی معاون توسعه و برنامه فرمانداری، مشایخ ریاست اداره منابع طبیعی، سلطانی ریاست محیط زیست، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد. به گزارش نوشهرخبر، سعید یزدانی فرماندار […]

جلسه توسعه شهری شهر نوشهر به ریاست سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر و با حضور سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر، خزایی معاون توسعه و برنامه فرمانداری، مشایخ ریاست اداره منابع طبیعی، سلطانی ریاست محیط زیست، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

به گزارش نوشهرخبر، سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر در این جلسه با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، نسبت به اجرایی نشدن برخی از طرح های مصوب شهری در این شهر انتقاد کرد و خطاب به شهرداری و اعضای شورای اسلامی گفت: یک ماه فرصت دارید تا نسبت به تعیین و تکلیف اجرایی نشدن طرح های شاخص در این شهر اقدام نمایند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته بارها برای بررسی عوامل اجرایی نشدن این طرح ها نشست هایی با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد با اینکه بر اجرایی شدن این طرح های مصوب تأکید شده ولی با این حال با گذشت حدود یک سال هیچ خبری از اجرایی شدن ۴ طرح مصوبه نیست و این کوتاهی تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نمی باشد.

ریاست کمیته تطبیق شهرستان نوشهر ساخت دوربرگردان پیرامون منطقه “نیرنگ “، ایجاد مبلمان شهری و اجرای طرح های گردشگری در ساحل چهارکیلومتری آزاد شده “کپورچال”، ساماندهی دیواره نهالستان شهر”پشت “، تعیین تکلیف اراضی جنگلی ۷۲ هکتاری در منطقه “سنگتجن” را از طرح ها مهم بر شمرد و گفت: متأسفانه هیچ یک از این طرح ها با وجود داشتن مصوبه اجرایی نشده است این در حالی است که مردم پس از تصویب طرح های مهم، مردم منتظر اجرا و تکمیل این طرح ها هستند.

فرماندار شهرستان نوشهر توضیح داد: به عنوان مثال جدود ۴ کیلومتر از حریم ساحلی کپور چال طی چهار سال گذشته پس از ماه ها تلاش شبانه روزی مسئولان وقت آزاد سازی شد و قرار بود شهرداری نوشهر در این مکان طرح های گردشگری ایجاد کند ولی تاکنون نه تنها اقدامی صورت نگرفته بلکه با گذر زمان متصرفان قبلی از اینکه ببیند این حریم بلا استفاده باقی مانده احتمال آنکه دوباره اقدام به تصرف اراضی آزاد شده کنند دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طبق مستندات موجود، ساحل چهار کیلومتری کپورچال واقع در ضلع شرقی شهر گردشگرپذیر نوشهر در سال های ۹۵ و ۹۶ از تحت تصرف دستکم ۱۲۰ مالک خارج شد ضمن آنکه همان زمان حدود ۱۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح مبلمان شهری در این نقطه ساحلی شهری اعتبار تخصیص داده شد و شهرداری تنها کاری که در آن زمان انجام داده تخلیه سنگ با هدف ساخت اسکله در آب ساحلی این مکان بوده است.

یزدانی، با بیان اینکه مبلمان شهری نوشهر زیبنده شهر گردشگر پذیر نوشهر نیست، گفت: مبلمان این شهر با توجه به وضع موجود برازنده و در شان شهروندان این شهر گردشگرپذیر نیست و هنر اعضای شورا هم به این نیست که در انتظار آمدن لایحه باشند و سپس آن را به تصویب برسانند بلکه باید به دنبال ایده های خالقانه و تحول ساز برای تغییر و زیبایی شهر باشند تا آثاری ماندگار از خود برجای بگذارند.

فرماندار شهرستان نوشهر به اعضای شورای شهر و شهرداری این شهر فرصت داد مدت یک ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف این طرح های رها شده در این شهر اقدام کنند.

در پایان این نشست مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست ، منابع امور آب ، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر نوشهر اعلام آمادگی کردند از این پس با جدیت بیشتر پیگیر اجرایی شدن این طرح ها شوند و در صورت مواجه شدن با هرگونه موانع و مشکلات در مسیر اجرا مراتب را مسئولان دست اندرکار گزارش دهند.

شهر نوشهر با قدمتی بیش از ۸۰ سال و حدود هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده شهری دستکم ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و این منطقه شهری به خاطر همسایگی نزدیک با جنگل های سرسبز خزری هیرکانی ، روستاهای سرسبز ، دریای خزر و نیز برخورداری از ظرفیت های ممتازی چون بندر ، فرودگاه و گمرکات از آن به عنوان قطب گردشگری غرب مازندران محسوب می شود/ ایرنا