به گزارش نوشهرخبر، علیرضا سعدی پور با اشاره به همکاری های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیرامون حفاظت از جنگل ها و مراتع، اظهار داشت: در همین زمینه تفاهم نامه ای منعقد شد تا از ظرفیت های دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی استان […]

به گزارش نوشهرخبر، علیرضا سعدی پور با اشاره به همکاری های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیرامون حفاظت از جنگل ها و مراتع، اظهار داشت: در همین زمینه تفاهم نامه ای منعقد شد تا از ظرفیت های دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی استان مازندران برای پذیرش «همیار طبیعت» استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید این موضوع فرهنگسازی شود، ادامه داد: در صدد هستیم تا به صورت ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما امکان بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع وجود دارد و همین امر سبب شده است تا بتوانیم از ظرفیت وجودی دانش آموزان عزیز مازندرانی در راستای فرهنگسازی به منظور توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع بهره مند شویم.

سعدی پورگفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه بسیار مهم منابع طبیعی و محیط زیست اثرگذاری مثبت داشته باشیم و از این منابع و مواهب الهی نهایت بهره را ببریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران –  نوشهر نیز با قدردانی از روحیه تعامل و همکاری آموزش و پرورش مازندران در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم سازمانی ما بحث آموزش و ترویج است و یکی از اهداف ما این است تا این موضوع را از مدارس آغاز کنیم.

عبدالرضا سنگاری افزود: با رویکردی مثبت تفاهم نامه ای تنظیم شده است و امیدواریم بتوانیم تمامی دانش آموزان سراسر مازندران را تحت پوشش قرار دهیم و برای آنها کارت «همیار طبیعت» صادر کنیم تا بتوانیم در زمینه مراقبت  و حفاظت از منابع طبیعی کار پایه ای و بنیادین صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح کمک حال مردم منطقه خواهد شد و دانش آموزان مازندرانی به عنوان مروجان اصلی و پایه ای کارهای بسیار بزرگی انجام دهند و دغدغه ها و نگرانی ما در زمینه آتش سوزی ها، قاچاق چوب و تجاوز به منابع طبیعی و عرصه ها را به حداقل می رساند.